torstai 9. heinäkuuta 2009

Kissa puuhun ja mukava paikka


Tiistaina jouduin olemaan tosi pitkän päivän sisällä ihan yksin, kun koko muu sakki oli mökkireissulla. Kun porukka palasi reissulta, mamma aukaisi heti takaoven, että pääsen pisulle. Mutta eihän minulla mitään hätää ollut. Sitten mamma meni sisään, mutta mamman isosisko jäi minun kanssa ulos takapihalle. Joku kissa uskaltautui minun reviirille, mutta ei se kerennyt pitkään siinä olemaan, kun minä annoin sille tosi nopeat lähdöt. Kissa peijakas hyppäsi puuhun ja kiipesi puun oksalle. Minä hävitin kissan jäljet puun juurelle ja jouduin kiertelemään puun ympärystä ja ihmettelemään, että minne se kissa hävisi. Mamma tuli houkuttelemaan minua pois puun juurelta ja läksinkin siitä sisälle syömään. Minulle tuli aivan älyttömän kuuma siinä hötkyillessäni. Kissa uskaltautui hetken päästä laskeutumaan pois puusta, kun minä olin mennyt sisälle. Toivottavasti se tulevaisuudessa muistaa kiertää minun reviirini tarpeeksi kaukaa.
Mamman isosisko oli miehensä kanssa meillä kylässä. Sisko on kova neulomaan ja tykkäsi neuloa olohuoneen vuodetuolissa istuessaan. Minä tykkäsin mennä ihan viereen pitkälleni, kun sisko siinä tulissa istui. Yhtenä iltana siskon mies erehtyi tulemaan siihen viereen istumaan ja minä en tykännyt siitä yhtään. Hivutin siihen väliin ensin yläkroppani vaan ihan pieneksi vihjeeksi. Mutta kun vihje ei tuottanut tulosta, nousin siihen kokonaan ja onneksi siskon mies älysi hävitä siitä vähin äänin ja minä pääsin jälleen mielipaikalleni.



Ei kommentteja: